Pokud příjemcům posíláte takový obsah, který je nebaví, začnete je ztrácet. A tím nemyslím jen, že by se vám začali postupně stále více odhlašovat z newsletteru, ale hlavně že přestanou otevírat či proklikávat vaše newslettery. Pak můžete zkratovitým myšlením dojít k tomu, že byste měl zatlačit na hard-sell, abyste vykryl klesající příjmy z kanálu, nebo začnete tlačit v každém druhém newsletteru slevy. Kam se dostanete? Ano, krátkodobě se vám možná třeba podaří příjmy stabilizovat, ale po chvíli jste tam, kde jste byli. Navíc s databází příjemců, kteří si zvyknuli na slevy. Tak jak na to? Moje rada se možná bude zdát divná, já vím, ale zaměřte se na soft-sell. Možná se vám to bude zdát divné, ale vyděláte více.
Je stará známá zásada, že co nejde silou, půjde větší silou. Sám se jí při renovaci chaty nezřídka řídím. Ale v online marketingu je často lepší (a levnější) změnit přístup. U klienta, který prodává outdoorové oblečení a vybavení jsme chtěli přinést něco neobvyklého, proto jsme přišli z kvízem. Do newsletteru jsme místo prodejního banneru hlásající novou kolekci/slevu vložili siluety legendárních zbraní a vyzvali příjemci, aby tipovali. Kdo uhádnul/věděl správně, dostal certifikát, kterým se mohl pochlubit na Facebooku a my tím tak lehce popíchli virální marketing.
Níže je ukázka prvního z našich kvízových newsletterů. A ještě pod ním je certifikát, kteří získali ti, kteří správně odpověděli.
Zájem kampaně, která trvala přibližně měsíc, zaskočil i nás. Prudce se nám za ten měsíc zvětšila míra otevření, míra prokliku (ta více než dvojnásobně) a dokonce i tržby. A to jsme, světe div se, v newsletteru měli jen kvízovou otázku a jinak žádné produkty nebo nabídky. Statistiky po skončení kampaně pochopitelně o něco klesly, ale udrželi jsme zájem příjemců, že někdy v budoucnu nějaká podobně zajímavá kampaň opět proběhne, takže jsme nyní na vyšších číslech, než jsme byli před kampaní. V Online marketingu se meze nekladou, vyzkoušejte a uvidíte :-)
A pokud by vás zajímalo, jakými jinými způsoby zlepšit svůj email marketing, můžete se mě zeptat přímo: petr.havlicek@emailis.cz