Vlastní opečovávaná databáze je základ, ale pokud se chcete s Vaším email marketingem posunout, musíte se zaměřit na sběr nových kontaktů. Nejenže při každé rozesílce ubyde v databázi pár duší a krátí se Vám databáze, ale – a to především – noví odběratelé jsou aktivnější a snáze je přesvědčíte k (další) útratě. Pokud rozesíláte newslettery, určitě jsou středobodem Vaší databáze emaily pocházející z objednávek nebo od zákazníků, ale ty samy o sobě nestačí k rychlému růstu počtu Vašich
odběratelů. Tady jsou další postupy:
Pop-up/over formuláře – v současnosti nejúčinnější technika pro sběr nových kontaktů. Ty nejprostší fungují tak, že po příchodu na web se návštěvníkovi objeví pop-up s políčkem pro vložení emailu. To ale odrazuje a radím se tomu vyhnout. Nejlepší je nastavit formulář tak, aby se zobrazil až ve chvíli, kdy se návštěvník na stránce trochu rozkouká a zorientuje. Když mu navíc za to slíbíte nějaký benefit v podobě např. slevy (B2C), nebo hodnotného materiálu (B2B), uvidíte, že bounce rate se Vám ani nehne a databáze se začne rapidně navyšovat. Osvědčí se Vám také nastavit speciální formuláře jen pro návštěvníky z PPC, jejichž chování je značně odlišné od návštěvníků z Directu nebo Organicu.